【Unite 2018 Tokyo】Unity × 自動車:CADインポートと写実的なグラフィクスの実現

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May 09, 18

スライド概要

講演者: Luc Vo Van(Unity Technologies)

こんな人におすすめ
・自動車業界のプログラマー、デザイナー
・建築や建設業界のプログラマー、デザイナー
・その他、製造や産業系の技術者の方

受講者が得られる知見
・CADデータのUnityへの取り込み
・物理的に自然なマテリアルの使用と作成

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リアルタイム3Dコンテンツを制作・運用するための世界的にリードするプラットフォームである「Unity」の日本国内における販売、サポート、コミュニティ活動、研究開発、教育支援を行っています。ゲーム開発者からアーティスト、建築家、自動車デザイナー、映画製作者など、さまざまなクリエイターがUnityを使い想像力を発揮しています。

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関連スライド

各ページのテキスト
1.

Luc Vo Van Senior Solution Engineer, Automotive Unity Technologies

2.

Mark Schoennagel Lead Evangelist Unity Technologies

3.

Automotive - How Unity is raising the bar of graphics fidelity Automotive - How Unity is raising the bar of graphics fidelity

4.

Demo! Automotive - How Unity is raising the bar of graphics fidelity

5.

Great, I have CAD data. Now how do I make it look awesome? Automotive - How Unity is raising the bar of graphics fidelity

6.

High Definition Render Pipeline • Unity introduces HDRP in 2018.2 • This render pipeline is now based on physically accurate lighting and shading • This allows us to do real time physically plausible rendering

7.

But how to have beautiful materials for HDRP?

8.

AxF Importer • AxF is file format used by X-Rite Material Scanner such as TAC-7. • This will generate an exact digital copy of your material (color, texture, gloss, translucency and transparency) • Unity will have a direct AxF importer for 2018.3 (tentative)

9.

AxF Importer Pros: • Have an exact copy of your material • Simple to use Cons: • Very expensive (> 1 000 000$USD for tac 7) • Once a material is scanned, it can only be that material, can’t have artistic change on it

10.

At Unity, we wanted a way to make beautiful material that everybody could afford.

11.

Photometry • We had a budget of 2500$ USD. • We developed a solution of photometry. • We will provide the solution for free!

12.

Unity Automotive Material Library • Over 120 materials/variations • Free with Unity Industry Bundle! • Expected release 2018.3

13.

Any Questions?

14.

Thank you!